Index Nav: [Date Index] [Subject Index] [Author Index] [Thread Index]
Message Nav: [Date Prev] [Date Next] [Thread Prev] [Thread Next]
Other format: [Raw text]

Re: sub-optimal LC_TIME in sv_SE (change 23.49 to 23:49)?

Petter Reinholdtsen <pere at hungry dot com> writes:

> There are two sources for the correct format; some document best
> translated as "swedish writing rules" and information from ITS,
> Information Technology Standardization.  The latter source is the
> source of
> <URL:http://std.dkuug.dk/cultreg/registrations/narrative/sv_SE,_1.0>.

Since this was several years old, and had an email address in it, I
sent a mail to find out what ITS/SIS recommends now.  They pointed at
ISO 8601.  If someone happens to read Swedish, the response inlined
below for reference.  I vote for changing it.

--- Begin Message ---
Hej Simon,
Tack för Din fråga, Du är nog den första jag träffat på som hittat dessa
registreringar. Eftersom jag var delaktig i att de genomfördes så är jag
glad att se att de i någon mån läses.

Registreringarna försöker ge en bild av vad som ganska allmänt förstås och
används i svenska, det är därför vi anger bägge sätten att skriva tid.

Det finns en internationell standard som gäller datum och tidsskrivning, ISO
8601. Enligt den så är det enda godkända sättet att skriva: hh:mm:ss.
Möjligen kan man godkänna hhmmss.

Jag avråder bestämt från en blandning av skrivsätten.

Vänliga hälsningar

Monica Ståhl Forsberg
Informationshantering
SIS, Swedish Standards Institute
SE-118 80  STOCKHOLM
Besöksadress: Sankt Paulsgatan 6
Direct: 08 555 524 96
Mobile: 0709-480 651
Fax: +46 (0)8 555 521 76
mailto:monica dot stahl dot forsberg at sis dot se
www.sis.se